Elektrický lanový naviják - náš výběr
Výrobce:
Proteco
Průměr lana:
5 mm
Typ navijáku:
elektrické
Délka lana:
12 m
Napájení:
230 V
Ovládání:
kabelové
Zobrazit více
PROTECO 51.09-NLE-400 je elektrický naviják, speciálně navržený pro práci s břemeny až do 800 kg při použití kladky a až 400 kg bez kladky. Délekta lana může být až 12 m při rychlosti navíjení 9 m/min bez kladky a 6 m při rychlosti 4.5 m/min s kladkou. Naviják je napájen s napětím 230 V a je vybaven bezpečnostními prvky. Jednoduché ovládání zvyšuje praktickost tohoto zařízení.
Zobrazit méně
Výrobce:
GÜDE
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
12 V
Zobrazit více
Lanový elektrický naviják GÜDE 1200/12V 55127 má napájecí napětí 12 V, výkon motoru 120 W a třídu ochrany III / IP 55. Disponuje tažnými silami 900 kg, 1800 kg (s vratnou kladkou), 2200 kg (plovoucí předměty) a 2700 kg (s koly). Lana má délku 9 m a průměr 5,5 m. Rychlost tahu je 1 m/min. Naviják váží 11 kg.
Zobrazit méně
Zobrazit více
Popis: GEKO elektrický lanový naviják G81703 je určen pro lodě, čtyřkolky či terénní vozidla. Jeho maximální tažná síla je 1361 kg a napájení 12V. Naviják obsahuje kabelový dálkový ovladač, a v případě výpadku proudu je možnost ručního navíjení. Lanový naviják lze připevnit stálým způsobem nebo na hák pomocí adaptéru.
Zobrazit méně
přečíst recenzi
Výrobce:
GÜDE
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
230 V
Zobrazit více
Elektrický lanový naviják GÜDE GSZ 100/200 (55050) je určen pro svislé zvedání či spouštění břemen do max. 200 kg. Napájení motoru je 230 V, o výkonu 500 W. Maximální zdvihací síla je 100 kg (bez vratné kladky) nebo 200 kg (s kladkou), a max. výška zdvihu je 11 m (bez kladky) nebo 5,5 m (s kladkou). Průměrná rychlost zdvihu činí 10 m/min. (bez kladky) a 5 m/min. (s kladkou).
Zobrazit méně
Elektrické lanové navijáky 230 V
přečíst recenzi
Výrobce:
GÜDE
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
230 V
Zobrazit více
Elektrický lanový naviják GÜDE GSZ 100/200 (55050) je určen pro svislé zvedání či spouštění břemen do max. 200 kg. Napájení motoru je 230 V, o výkonu 500 W. Maximální zdvihací síla je 100 kg (bez vratné kladky) nebo 200 kg (s kladkou), a max. výška zdvihu je 11 m (bez kladky) nebo 5,5 m (s kladkou). Průměrná rychlost zdvihu činí 10 m/min. (bez kladky) a 5 m/min. (s kladkou).
Zobrazit méně
Výrobce:
Scheppach
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
230 V
Zobrazit více
Elektrický lanový navijákový Scheppach HRS 250 je určen pro zvedání a spouštění břemen až 250 kg s pomocnou kladkou, nebo až 125 kg bez kladky. Jeho maximální zdvih je 12 m bez kladky a 6 m s kladkou, rychlost zdvihu je 10m/s a 5m/s. Spotřeba energie je 780 W, a hmotnost je cca 11,5 kg.
Zobrazit méně
Výrobce:
GÜDE
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
230 V
Zobrazit více
Elektrický lanový naviják Güde GSZ 500/1000 je určen pro svislé zdvihání či spouštění břemen do 990 kg. Disponuje motorem o výkonu 1600 W, max. zdvihací sílou 495 kg (přímé zdvihání) nebo 990 kg (s pomocí vratné kladky) a max. výškou zdvihu 12 m (bez kladky) či 6 m (s kladkou).
Zobrazit méně
Elektrické lanové navijáky 12 V
Zobrazit více
Popis: GEKO elektrický lanový naviják G81703 je určen pro lodě, čtyřkolky či terénní vozidla. Jeho maximální tažná síla je 1361 kg a napájení 12V. Naviják obsahuje kabelový dálkový ovladač, a v případě výpadku proudu je možnost ručního navíjení. Lanový naviják lze připevnit stálým způsobem nebo na hák pomocí adaptéru.
Zobrazit méně
Výrobce:
GÜDE
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
12 V
Zobrazit více
Lanový elektrický naviják GÜDE 1200/12V 55127 má napájecí napětí 12 V, výkon motoru 120 W a třídu ochrany III / IP 55. Disponuje tažnými silami 900 kg, 1800 kg (s vratnou kladkou), 2200 kg (plovoucí předměty) a 2700 kg (s koly). Lana má délku 9 m a průměr 5,5 m. Rychlost tahu je 1 m/min. Naviják váží 11 kg.
Zobrazit méně
Elektrický lanový naviják Güde
Výrobce:
GÜDE
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
12 V
Zobrazit více
Lanový elektrický naviják GÜDE 1200/12V 55127 má napájecí napětí 12 V, výkon motoru 120 W a třídu ochrany III / IP 55. Disponuje tažnými silami 900 kg, 1800 kg (s vratnou kladkou), 2200 kg (plovoucí předměty) a 2700 kg (s koly). Lana má délku 9 m a průměr 5,5 m. Rychlost tahu je 1 m/min. Naviják váží 11 kg.
Zobrazit méně
přečíst recenzi
Výrobce:
GÜDE
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
230 V
Zobrazit více
Elektrický lanový naviják GÜDE GSZ 100/200 (55050) je určen pro svislé zvedání či spouštění břemen do max. 200 kg. Napájení motoru je 230 V, o výkonu 500 W. Maximální zdvihací síla je 100 kg (bez vratné kladky) nebo 200 kg (s kladkou), a max. výška zdvihu je 11 m (bez kladky) nebo 5,5 m (s kladkou). Průměrná rychlost zdvihu činí 10 m/min. (bez kladky) a 5 m/min. (s kladkou).
Zobrazit méně
Výrobce:
GÜDE
Typ navijáku:
elektrické
Napájení:
230 V
Zobrazit více
Elektrický lanový naviják Güde GSZ 500/1000 je určen pro svislé zdvihání či spouštění břemen do 990 kg. Disponuje motorem o výkonu 1600 W, max. zdvihací sílou 495 kg (přímé zdvihání) nebo 990 kg (s pomocí vratné kladky) a max. výškou zdvihu 12 m (bez kladky) či 6 m (s kladkou).
Zobrazit méně
Zobrazit kompletní nabídku Elektrický lanový naviják
Jak vybrat elektrický lanový naviják
Tažná síla
Velmi důležitým kritériem u elektrického lanového navijáku je jeho tažná síla. Její hodnotu musí výrobce každého modelu udávat. Pokud si nejste jisti, jak velkou tažnou sílu potřebujete, je vždy nutné vynásobit hmotnost automobilu 1,5krát. Jako příklad uveďme, že pro vozidla s hmotností 2 tuny, je potřeba zvolit elektrický lanový naviják s tažnou sílou 3 tuny. I přesto se však doporučuje pořizovat naviják s rezervou, neboť vás později v terénu nic nepřekvapí.
U lanového navijáku si všímejte informaci o tažné síle, iStock /piamphoto
Převodovka
Elektrické lanové navijáky se dnes vyrábí se třemi druhy převodovek. Dle očekávání má každý typ své výhody, ale rovněž i nevýhody.
Ozubená převodovka
Ozubená převodovka elektrického lanového navijáku využívá několik ozubených kol, přičemž větší se nachází na ose motoru, menší pak na ose samotného navijáku. Výhodou tohoto typu převodovky je jeho rychlost, naopak musíte počítat s velmi vysokým odběrem proudu. Obecně platí, že ozubená převodovka se vyskytuje spíše u starších typů elektrických lanových navijáků au nových ji nenajdete.
Planetová převodovka
Elektrický lanový naviják
PROTECO naviják lanový elektrický 800/400 kg 51.09-NLE-400
Planetová převodovka využívá princip malých planetových kol obdobně jako v automatických převodovkách. Výhodou planetové převodovky jsou velice kompaktní rozměry, příznivá cena a také nízká hmotnost. Naopak nevýhodou je využití brzdy uvnitř bubnu, která se rychle zahřívá. Při práci je tak velmi nutné dodržovat pravidelné přestávky, během kterých převodovka vychladne.
Závitová převodovka
Závitová převodovka je někdy zvána též převodovkou šnekovou. Její převod je s motorem spojen pomocí ozubeného kola. Velkou výhodou závitových převodovek je malá brzdící síla, kdy dokáže náklad i snadno držet. Smířit se musíte jen s velmi nízkou rychlostí elektrického navijáku se závitovou převodovkou.
Typ převodovky | Výhody | Nevýhody |
---|
Ozubená | Vysoká rychlost | Velký odběr proudu |
Planetová | Nízká cena, kompaktní rozměry | Rychlé zahřívání |
Závitová | Malá brzdící síla | Rychlé zahřívání |
Motor
Elektrické lanové navijáky využívá dva různé typy motorů. Může jít o motor s permanentním magnetem, nebo se sériovým vinutím. Oba typy motorů jsou náchylné na přehřátí. Elektrické lanové navijáky dokáží pracovat jen omezenou dobu, například po dobu 5 minut. Následně je nutné udělat přestávku. Už jen 15 minut nepřetržité práce odsoudí vaše zařízení k zániku. Důležité je dodat, že motor se může přehřát a následně spálit i při práci bez zatížení, tedy jen pokud pojede naviják, ale reálně nebudete nic tahat.
Velkou odolnost můžete očekávat od ocelových lan, iStock /ChiccoDodiFC
Lana
Elektrické lanové navijáky 230 V
GÜDE GSZ 100/200 Elektrický lanový naviják 55050
U elektrického lanového navijáku jsou také důležitá lana, přičemž vybírat můžete ze dvou druhů lan navijáků.
Ocelové lano
Drátěné ocelové lano je u elektrických lanových navijáků vůbec nejpoužívanější. Ocelová lana jsou totiž cenově dostupná, odolná vůči opotřebení i vysokým teplotám. Nevýhodami je možnost snadného poškození v případě nesprávného použití a také vysoká hmotnost.
Syntetické lano
Syntetická lana vynikají svou nízkou hmotností, která je přibližně desetinová při stejné délce lana ve srovnání s ocelovými lany. Na druhou stranu musíte myslet na to, že syntetické lano lze snáze poškodit, je náchylné na vysoké teploty a navíc je i dražší.
Baterie
Elektrické lanové navijáky 12 V
GEKO G81703 LANOVÝ ELEKTRICKÝ NAVIJÁK kladkostroj ZVEDÁK 12V 1361kg
Elektrický lanový naviják potřebuje pro svůj provoz elektrickou energii, kterou dodává autobaterie. S ohledem na možný vysoký odběr je vhodné zvolit co nejsilnější autobaterii. Dbejte na to, aby napětí kolísalo kolem hodnoty 10,5 voltu, díky čemuž prodloužíte životnost elektrického lanového navijáku. Pro jistotu lze využít i paralelní zapojení dvou autobaterií.
Některá vozidla jsou vybavena dvěma bateriemi, přičemž jedna je určena výhradně pro napájení elektrického lanového navijáku. I tak se ale doporučuje při práci nechat běžet motor, aby alternátor mohl baterii neustále dobíjet.
Cena
Mezi elektrickými lanovými navijáky vybírejte například ze značek Warn, Lodar či ComeUp.
- Zhruba od hranice 3 000 Kč pořídíte elektrický lanový naviják pro tahání lehčích předmětů s hmotností do 1 000 kilogramů.
- Pokud hledáte naviják se schopností vytáhnout například zapadlé auto, počítejte s cenou již kolem hranice 10 000 Kč, kdy se tažná síla dostane zhruba ke 4 000 kilogramů.
- Pro tahání těžších vozidel je zapotřebí takřka profesionální elektrický naviják, jehož cena může přesáhnout i hranici 20 000 Kč, avšak zde si již můžete být jisti, že tažná síla plně postačí i na auta s hmotností několik tun.
Otázky a odpovědi
K čemu slouží elektrický lanový naviják?
Primárním účelem je tahání břemen. Může jít o klády či zapadlé věci. Výkonnější a dražší modely pak samozřejmě dokáží vytáhnout například zapadané auto.
Na co si dá při práci s elektrickým lanovým navijákem pozor?
S takřka jakýmkoliv typem elektrického lanového navijáku je nutné pracovat s přestávkami, aby nedošlo k přehřátí a nevratnému poškození zařízení.