Hrazda do stropu

Nejefektivnější cvičební nástroj.

ca. 1 600 CZK
ca. 1 200 CZK
ca. 1 800 CZK

Jak vybrat hrazdu do stropu

  • Existuje více typů hrazd – na dveře, do trámu, mezi zdi, do stropu
  • Stropní hrazda je jeden z nejefektivnější posilovacích nástrojů
  • Důraz je kladen i na správnost cviků

Typy

Typ hrazdy závisí na vašich možnostech. Především na prostoru a umístění hrazdy. Dle toho si můžete vybrat hrazdu, dle vašich potřeb. Koupit můžete hrazdu na žebřiny, hrazdu do zdi nebo hrazdu do stropu.

Typy Specifika
Hrazda nad dveře hodí se do bytů
  zabírají co nejméně místa
  jsou jednoduché a oblíbené
Hrazda na trám skvělé řešení pro cvičení na čerstvém vzduchu
  nemusíte vrtat do trámu
  lze upevnit také do místnosti, za pomocí jiné techniky
Rohová hrazda přizpůsobí se každému úhlu
Hrazda mezi zdi úchopová tyč o průměru 35 mm
  regulovatelná na jednom konci
Hrazda do stropu poskytnou spousta místa
  vysoká pevnost a nosnost
  přidělá se za pomoci hmoždinek a vrtačky
Dveřní hrazda teleskopická
  samovzpěrná
  důležité zvážit nosnost dveřní hrazdy

Výhody

Stropní hrazdu využijí především ti, kteří nemají rádi přeplněné posilovny a raději si zacvičí v pohodlí svého domova. Je to výborná pomůcka pro posilování a zpevnění horní části těla. Jestliže si děláte starosti, co na domácí posilování řeknou sousedi, můžete být bez obav, jelikož posilování za pomoci této pomůcky, je zcela bezhlučné.

Profesionální hrazda
Movit Profi

Montáž

Hrazdy do stropu se jednoduše za pomoci šroubů připevní na strop. Bývají součástí balení, jestliže je tam nenajdete, můžete použít i univerzální. Při montáži hrazdy budete potřebovat vrtačku. Dbejte na stabilitu a přesnost, abyste zamezili nebezpečí pádu, případnému poškození podlahy. Buďte tedy zvlášť opatrní a pozorně čtěte příbalový leták.

Nosnost

Nosnost je různá a liší se především tím, od jakého výrobce je. Nevhodnější nosnost se udává 120–250 kg. Určitě je lepší vybírat hrazdy, které mají nosnost nad 200 kg. Při výběru je důležité na tento parametr myslet a dle toho vybírat vhodnost hrazdy.

Materiál

Existují firmy, které vám na zakázku zhotoví hrazdu na míru pro vás, dle vašich přání a potřeb. Konstrukce musí být vyrobena z kvalitního a pevného materiálu. Nejvhodnějším materiálem pro výrobu je tedy kvalitní ocel. Jako doplňkový materiál můžeme brát gumové úchyty na madla hrazdy, aby vám při cvičení neklouzaly ruce.

Dostupná
Tunturi Chinning bar

Ceny

  • 1 800 Kč – nosnost hrazdy 150 kg, šest možností úchytů
  • 2 000 Kč – nosnost hrazdy 200 kg, osm možností úchytů
  • Od 2 500 – pořídíte hrazdu o nosnosti nad 210 kg

Správné cvičení

Samozřejmě mezi nedílnou součástí patří i správná technika cvičení. Nejlepší je začít konzultaci s fitness trenérem, abyste předešli případným zraněním. Může vás provést celkovou technikou cvičení. Jestliže se chystáte cvičit na vlastní pěst, shlédněte alespoň několik videí na téma cvičení na stropní hrazdě. Mezi různé druhy cvičení patří shyby.

Shyby podhmatem (Chin-ups)

Tento typ shybů je určen na rozvoj bicepsů a ramen, protože jsou přitom zapojeny tyto svalové partie. Většinou touto technikou cvičí začátečníci.

Pro dokonalé tělo
Magnus Power MP1021

Shyby nadhmatem (Pull-ups)

Při nadhmatu rozvíjíte primárně zádové svalstvo.

  • při úzkém úchopu je zapojena hlavně střední část zádového svalstva
  • klasický úchop na šířku ramen – zapojuje rovnoměrně střední i vnější část
  • široký úchop – zapojena je hlavně vnější část zádového svalstva

Správná technika zdvihů na hrazdě:

  • Hlavu držet nahoře, nesklánět ani nezaklánět
  • Ramena se širokým úchopem
  • Rovné, ale volné držení těla
  • Nepřehýbejte se
  • Pozor na kolísání nebo houpání
  • Necvičte zrychleně

Před cvičením

Před začátkem jakéhokoliv cvičení je důležité se rozcvičit. Vaše tělo potřebuje rozehřát před intenzivním cvičením a je třeba dbát na to, aby bylo rozcvičeno celé tělo, nejen zádová část. Cviky, které můžete použít jsou:

  • Rotace svrchu dolů – začněte rotací krku, následně rotací spodní části zad, ramenních kloubů a zápěstí.
  • Warm up – taktéž začněte svrchu. Příkladem je tlačení hlavy proti ruce, jelikož při vytváření odporu se zatíží svaly krku s následným prokrvením a zahřátím svalové partie. Pro rozehřátí horní části těla postačí i pár kliků.
  • Strečink po cvičení na hrazdě

Otázky a odpovědi

Jak vybrat hrazdu do stropu?

Existuje více typů hrazdy na posilování, záleží jen na vás, jakou hrazdu si zvolíte. Při výběru stropní hrazdy je třeba dbát na parametry, kvalitu a potřebnou výbavu. Myslete na svou výšku a váhu a tím volte vhodné upevnění hrazdy.

Jakého zvolit výrobce?

Je důležité dbát na to, aby konstrukce byla vyrobena z kvalitní oceli. Tudíž musíte vybírat z ověřených e-shopů či kamenných prodejen, kde vám také mile rádi poradí. Jestliže si nevyberete žádného prodejce, je na místě zvážit zakázkovou výrobu. Mezi známe značky patří inSPORTline, MAGNUS POWER a další.

Různé typy produktů porovnejte zde.

Jméno
Profesionální hrazda
Dostupná
Pro dokonalé tělo
Image
Produkt
Movit Profi
Tunturi Chinning bar
Magnus Power MP1021
Cena ca. 1 600 CZK ca. 1 200 CZK ca. 1 800 CZK
  Aktuálni cena Aktuálni cena Aktuálni cena