Nejlepší měřiče tlaku 2024 a jak vybrat

Pro bezpečnou jízdu každého z nás.

Autorka: Alena Rajnochová | Aktualizováno: Listopad 2024

VÍTĚZ SROVNÁNÍ
Compass Měřič tlaku pneumatik METAL 7 bar od 0,5 do 7,5 kg/cm2

Jak vybrat měřič tlaku

  • Tlak v pneumatikách byste měli kontrolovat průběžně, díky správnému tlaku bude váš vůz lépe ovladatelný a ušetříte i za palivo.
  • Tlak v pneumatikách změříte na benzínových stanicích a poslouží vám i měřič tlaku.
  • K měření můžete použít analogový nebo digitální měřič.

Měřič tlaku - náš výběr

Compass Měřič tlaku v pneu PROFI 0,3 - 4 Atm
přečíst recenzi
Výrobce: Compass
Zobrazit více
Compass PROFI je ocelový nástroj pro měření tlaku v pneumatikách. Po naměření hodnot lze tlačítkem na těle nástroje tlak vynulovat nebo snížit postupným stlačením. Dodává se v uzavíratelném plastovém obalu, který slouží jako ochrana proti poškození.
Zobrazit méně

Digitální měřiče tlaku

BGS Digitální měřič tlaku v pneumatikách & měřič hloubky profilu pneumatiky 2 v 1 BS6647
Zobrazit více
BGS Digitální měřič tlaku v pneumatikách a hloubky profilu BS6647 je nástroj s LCD displejem. Zobrazuje tlak vzduchu i ve tmě a obsahuje hloubkoměr s metrickým a palcovým displejem. Měří v jednotkách PSI, BAR, kPa, kg/cm2, rozlišení je 0,05 baru. Automaticky se vypne 85 sekund po měření.
Zobrazit méně
BGS měřič tlaku v pneumatikách, digitální, 0,15- 9,50 BAR BS2101
Zobrazit více
BGS BS2101 je digitální měřič tlaku v pneumatikách. Přístroj měří v rozmezí 0,15-9,50 BAR a umožňuje přepínání jednotek měření (Bar, Psi, kPa, kg/cm2). Celý je vyroben z plastu. Vhodný pro přesné kontroly tlaku v pneumatikách.
Zobrazit méně
Schrader Digitální pneuměřič a hloubkoměr dezénu
Výrobce: Schrader
Typ: digitální
Rozsah: 0.35 - 6.8 bar
S hloubkoměrem na pneu: ano
Zobrazit více
Digitální zařízení Schrader slouží k měření tlaku v rozsahu 0,35-6,8 bar a hloubky dezénu do 15 mm. Zobrazuje data s přesností ±1% pro tlak a 0,3 mm pro hloubku. Má barevný indikátor pro různé úrovně hloubky dezénu. Vypíná se po 90 sekundách nečinnosti a je napájeno dvěma bateriemi typu CR2032.
Zobrazit méně
Schrader Digitální pneuměřič 0,35-10bar
Výrobce: Schrader
Typ: digitální
Rozsah: 0.35 - 10 bar
Zobrazit více
Digitální pneuměřič Schrader má rozsah měření od 0,35 do 10 bar s přesností ±1 % a krokem 0,05 bar. Zařízení je vybaveno displejem pro snadné čtení hodnot a gumovou rukojetí. Pracuje v teplotním rozmezí od -10 °C do +50 °C. Napájeno je třemi bateriemi LR44, které jsou součástí balení.
Zobrazit méně
4car Pneuměřič digitální 0,15-10 BAR
přečíst recenzi
Výrobce: 4car
Typ: digitální
Rozsah: 0.15 - 10 bar
Zobrazit více
Digitální tlakoměr 4car určený pro měření tlaku v pneumatikách. Disponuje LCD displejem s možností volby jednotek BAR, kPa, PSI. Měřicí rozsah je 0,15 až 10 BAR s tolerancí chyby +/-1%. Přístroj se napájí dvěma bateriemi typu CR 2032 a funguje v teplotním rozmezí 0-40°C.
Zobrazit méně

Měřiče tlaku Geko

Geko Měřič tlaku v pneumatikách prodloužený 0,5-7,5bar G01271
přečíst recenzi
Výrobce: Geko
Zobrazit více
Geko G01271 je prodloužený měřič tlaku v pneumatikách s rozsahem měření 0,5-7,5 bar. Je určen pro různé typy vozidel, včetně nákladních aut a motocyklů. Velikostí 20 cm je vhodný pro pneumatiky s těžko dostupnými ventily. Ventil musí být standardní automobilový.
Zobrazit méně
Zobrazit kompletní nabídku Měřič tlaku

Jak vybrat měřič tlaku

Jak měřit tlak v pneumatikách

Většina vozidel se pohybuje po silnicích s neodpovídajícím tlakem v pneumatikách. Správné parametry dodržuje pravidelně pouze 1/3 řidičů. Studie ukazují, že více než polovina řidičů jezdí na podhuštěných pneumatikách.

Tlak by měl být měřen na studených kolech. Pneumatiky se zahřejí již po ujetí 2 kilometrů. Po zahřátí se tlak zvýší až o 0,3 baru. Výrobci automobilů a pneumatik doporučují kontrolu každé dva týdny.

Tlak můžete změřit pomocí kompresorů, které se nachází na většině benzínových stanic. Na každém takovém zařízení je umístěna instrukce, jak tlak změřit a případně doplnit. Po doplnění tlaku je nutné dobře zabezpečit ventil umělohmotným uzávěrem.

Měřič tlaku
Compass Měřič tlaku pneumatik METAL 7 bar od 0,5 do 7,5 kg/cm2

V žádném případě není možné měnit tlak pouze v jedné pneumatice na dané ose. V takovém případě dokonce i minimální rozdíl v procentovém odchýlení tlaku kol na jedné ose způsobuje stáčení auta do jedné strany a současně zvýšené opotřebení více zatížené pneumatiky.

Víte, že…?

S kontrolou tlaku vám pomůže senzor tlaku v pneumatikách.

Muž měří tlak v pneumatikách

Měřič tlaku by němel chybět žádnému řidiči, iStock / Liudmila Chernetska

Měření podle venkovní teploty

Pokud jsou pneumatiky vystaveny širokému rozsahu venkovních teplot, musíte kontrolovat tlak v pneumatikách častěji, protože se může měnit změnou teploty. Tlak v pneumatikách se mění přibližně o 7 kPa na 7°C změny teploty vzduchu. To si musíte uvědomit, když kontrolujete tlak v pneumatikách v garáži, zejména v zimě.

Digitální měřiče tlaku
BGS Digitální měřič tlaku v pneumatikách & měřič hloubky profilu pneumatiky 2 v 1 BS6647

Pro upřesnění:
Pokud je teplota v garáži 20°C a venkovní teplota vzduchu 0°C, potom by měl být tlak vzduchu za studena zvýšen o 21 kPa, což se rovná 7 kPa na každých 7°C vnější teploty. Tlak pneumatik může při provozu stoupnout mezi 13 – 40 kPa. Nesnižujte tento normální nárůst tlaku, tlak vzduchu v pneumatikách by byl příliš nízký.

Kde najít údaj o hodnotě doporučeného tlaku

Doporučená hodnota tlaku huštění pneumatik pro vaše vozidlo by měla být uvedena v návodu k obsluze vozidla. Dále by se tato informace mohla vyskytovat uvnitř vozidla, například na sloupku dveří u řidiče, na pojistkové skříňce nebo na vnitřní straně krytu palivové nádrže.

Většinou se udávají dvě různé hodnoty tlaku huštění:

  • Pro standardní jízdní podmínky
  • Pro jízdu s velkým zatížením, teda větším množstvím osob nebo s těžkým nákladem

Víte, že…?

Měřiče tlaku Geko
Geko Měřič tlaku v pneumatikách 0,5-7,5bar G01304

TPMS je anglická zkratka označující systém sledování tlaku v pneumatikách. Upozorňuje řidiče na patrně nahuštěná kola nebo na defekt pláště. Čidla v kole monitorují tlak v plášti a vysílají signál do centrální řídící jednotky. Od 1. listopadu 2014 je povinný pro všechna auta v Evropské unii. Na vozidla, která jsou už v provozu, se nevztahuje. Důvodem pro zavedení byla především ekologie a vyšší bezpečnost.

Podhuštěné a přehuštěné

Jedním z hlavních faktorů přílišného opotřebení pneumatik může být špatná hodnota tlaku. Obecně platí, že podhuštění způsobuje nadměrné ojíždění ramenních (vnějších) částí pneumatiky. Naopak pneumatika přehuštěná způsobuje opotřebení střední části běhounu. Takto můžete zkrátit životnost pneumatiky až o 50%.

Deetail rukou kontrulující tlak v pneumatikách

Díky měřiči tlaku budete mít přehled o stavu pneumatik, iStock / Rattankun Thongbun

Hodnota tlakuPopis
PodhuštěnáDochází k nižší adhezi, tedy menší přilnavosti pneumatiky k vozovce. Tento stav je způsoben tlakem bočnic. Bočnice tlačí a středovou část dezénu, který se bez dostatečného tlaku začne ohýbat dovnitř. Takto tvarovaná pneumatika ztrácí svoje jízdní vlastnosti a kontrola nad vozidlem se snižuje. Nízký tlak na přední nápravě způsobuje nedotáčivost, zatímco zadní náprava zvyšuje riziko přetáčivosti vozu. Při podhuštěných pneumatikách zvyšujete i jejich valivý odpor během jízdy. Tento stav vede k rychlému opotřebení pneumatik, ale také k vyšší spotřebě pohonných hmot. Podhuštění o 1 bar zvyšuje spotřebu paliva až o 6%.
PřehuštěnáPneumatika s vyšším tlakem, než je určený výrobcem vozu, je deformovaná opačným směrem. V tomto případě je střed dezénu vytlačován vzduchem a redukuje kontakt postranních částí dezénu pneumatiky s vozovkou. Jízda se stává nekomfortní a kontrola nad vozidlem se podstatně snižuje.

Typy

Měřiče pneumatik je možné rozdělit do několika tříd. Mechanické pro běžné osobní automobily a universální, které umožňují měřit tlak na všech pneumatických, tedy jak u osobních automobilů, tak nákladních. S jejich pomocí změříte i speciální vysokotlaké pneumatiky.

Základní typy měřičů tlaku

  • Analogový – tento typ je nejlevnější a měřiče patří k přesnějším.
  • Digitální – jsou vybaveny podsvíceným displejem a bývají dražší, měření je méně přesné.
Měřič tlaku
Compass Měřič tlaku v pneu PROFI 0,3 - 4 Atm

Mnoho měřičů tlaku je navíc vybaveno měřičem dezénu a tak můžete navíc zkontrolovat i hloubku dezénu pneumatik.

  • Pro osobní vozy je zákonem daná minimální hloubka dezénu 1,6 mm u letních pneumatik a 4 mm u zimních pneumatik.

Pomocí hadičky snáze změříte tlak v pneumatikách s horším přístupem.

Muž měří tlak v pneumatikách

Měřič tlaku může být analogový nebo digitální, iStock / Birdlkportfolio

Vhodný manometr

Praxe ukázala, že kromě co nejvyšší přesnosti, která je absolutním základem, jsou ještě další vlastnosti, které jsou neméně důležité. Tady většinou platí, že čím větší je průměr měřicího přístroje, tím se na displeji lépe a přesněji odečítají hodnoty. Také kombinované tabulky hodnot – většinou psi a bary – bývají nepřehledné.

  • Kombinované měřiče se prodávají s rozsahem do 11 – 12 barů. Zakoupit takový model není vhodné, protože bývají malých průměrů a je mnohdy těžké přečíst správně naměřenou hodnotu. Tento problém je umocněn tím, že kromě malého průměru měřiče se často setkáte s velmi silnou ručičkou, která překrývá hned několik desetin baru. V takovém případě je odečet téměř nemožný.
  • Vlastníte-li tedy pouze osobní automobil, kupte manometr o rozsahu 0 – 4 bary, který je opatřen pouze jednou stupnicí, pro dodávku si pak vystačíte s měřičem o rozsahu 0 – 7 barů.

Cena a výrobce

Digitální měřiče tlaku
BGS měřič tlaku v pneumatikách, digitální, 0,15- 9,50 BAR BS2101

Ceny těchto výrobků jsou zanedbatelné a pohybují se v rozmezí 100 – 500 Kč. Nejlevnější typy jsou jednoduché analogové měřiče, nejdražší pak digitální, které kromě měření tlaku poslouží i jako řezátko, pro možné přeříznutí bezpečnostního pásu. Použít ho můžete také jako bezpečnostní kladivo, a v případě nouze s jeho pomocí rozbít sklo u automobilu. Měřiče pak dále nabízí LED svítilnu s bílým a červeným světlem.

Zakoupit můžete měřiče značek COMPASS, SAFETY TOOL, FIELDMANN a další.

Otázky a odpovědi

Proč je důležité kontrolovat tlak v pneumatikách?

Přehuštěné nebo naopak podhuštěné pneumatiky mají negativní dopad na spotřebu paliva i brzdnou dráhu. Správně nahuštěná pneumatika má i delší životnost.

Co je systém TPMS?

Jedná se o povinnou kontrolu tlaku v pneumatikách. Tímto systémem by měly být vybaveny všechny nové vozy vyrobené koncem roku 2014. Úkolem TPMS je dosáhnout větší bezpečnosti na silnicích a pozitivní by měl být i dopad na ekologii, a to díky menší spotřebě paliva.
Zobrazit kompletní nabídku Měřič tlaku