Stavitelný podvozek - náš výběr
Zobrazit více
Stavitelný podvozek JOM Red Line pro VW Golf 4 (IV - 1J) je vybaven TÜV homologací a povoleným zatížením náprav 1020/1025 kg. Součástí balení je protiskluzový klíč, ocelové komponenty pozinkované a pružiny pokryté kvalitní práškovou barvou. Neaplikovatelný pro 4Motion verzi.
Zobrazit méně
přečíst recenzi
Výrobce:
TA Technix
Typ:
stavitelné podvozky
Značka vozu:
BMW
Zobrazit více
Stavitelný podvozek TA Technix pro BMW 3 E46 (98-07) nabízí možnost regulace výšky a je kompatibilní s modely sedan, touring, cabrio, coupe a compact, kromě M3. Disponuje certifikací TÜV a max. zatížení náprav je 1000 kg vpředu a 1215 kg vzadu. Pro správnou montáž je nutná instalace nastavitelné misky nad pružinu a při větším snížení přední nápravy je možné požadavek na kratší tyčky stabilizátoru.
Zobrazit méně
Výrobce:
MTS-Technik
Typ:
stavitelné podvozky
Značka vozu:
BMW
Zobrazit více
Výškově stavitelný podvozek MTS-Technik pro BMW 3 sedan (typ E46, 02/1998 - 02/2007) včetně verzí Coupe, Cabrio a Touring, vyjma M3. Rozsah snížení: 20-70 mm vpředu, 20-65 mm vzadu. Maximální zatížení nápravy: 1000 kg přední, 1215 kg zadní. Výška nastavitelná přední a zadní náprava, nevhodné pro pohon všech kol. Sada obsahuje sportovní tyčky stabilizátoru.
Zobrazit méně
přečíst recenzi
Výrobce:
TA Technix
Typ:
stavitelné podvozky
Značka vozu:
VW
Zobrazit více
Tento kompletní podvozkový set od TA Technix je určen pro VW Golf IV (4) / Variant / Bora s výjimkou motorizace 4-Motion. Výškově nastavitelný v rozmezí 20-65mm vpředu a 15-65mm vzadu. Dodáván včetně certifikace, doručení za 2-8 dní.
Zobrazit méně
Zobrazit více
Stavitelný podvozek JOM Blue Line pro VW T5 Multivan/Caravelle/Transporter, včetně 4Motion (přední tlumič s uchycením př. svorkovnicí), má TÜV homologaci. Maximální zatížení náprav je 1710 kg (přední/zadní). Dodáván s protiskluzovým klíčem, ocelové díly pozinkované, pružiny lakovány práškovou barvou.
Zobrazit méně
Výškově stavitelné podvozky
Zobrazit více
Stavitelný podvozek JOM Red Line pro VW Golf 4 (IV - 1J) je vybaven TÜV homologací a povoleným zatížením náprav 1020/1025 kg. Součástí balení je protiskluzový klíč, ocelové komponenty pozinkované a pružiny pokryté kvalitní práškovou barvou. Neaplikovatelný pro 4Motion verzi.
Zobrazit méně
Výrobce:
MTS-Technik
Typ:
stavitelné podvozky
Značka vozu:
BMW
Zobrazit více
Výškově stavitelný podvozek MTS-Technik pro BMW 3 sedan (typ E46, 02/1998 - 02/2007) včetně verzí Coupe, Cabrio a Touring, vyjma M3. Rozsah snížení: 20-70 mm vpředu, 20-65 mm vzadu. Maximální zatížení nápravy: 1000 kg přední, 1215 kg zadní. Výška nastavitelná přední a zadní náprava, nevhodné pro pohon všech kol. Sada obsahuje sportovní tyčky stabilizátoru.
Zobrazit méně
Zobrazit více
Stavitelný podvozek JOM Blue Line pro VW T5 Multivan/Caravelle/Transporter, včetně 4Motion (přední tlumič s uchycením př. svorkovnicí), má TÜV homologaci. Maximální zatížení náprav je 1710 kg (přední/zadní). Dodáván s protiskluzovým klíčem, ocelové díly pozinkované, pružiny lakovány práškovou barvou.
Zobrazit méně
Zobrazit více
Stavitelný podvozek MTS-Technik pro VW Transporter T5 (4.03-8.15), včetně Caravelle, Multivan a 4Motion, nabízí výškové nastavení na přední a zadní nápravě s možností snížení 30-70 mm vpředu a 30-60 mm vzadu. Maximální zatížení náprav je 1710 kg na přední a 1720 kg na zadní nápravě. U vozů se sníženým sportovním podvozkem může být míra gradace menší. HexaCoil matice jsou použité pro nastavení výšky.
Zobrazit méně
Stavitelné podvozky Octavia 1
Zobrazit více
Stavitelný podvozek JOM Red Line pro Škodu Octavii II (1Z) 1.9TDi DSG / 2.0TDi DSG, i kombi, je certifikován dle TÜV. Maximální zatížení náprav je 1200 kg přední a 1250 kg zadní. Komponenty z oceli jsou pozinkované a pružiny opatřeny kvalitní práškovou barvou. Součástí dodávky je protiskluzový klíč.
Zobrazit méně
Zobrazit více
Stavitelný podvozek JOM Red Line pro Škodou Octavii I (1U) včetně Combi, kromě 4x4, disponuje TÜV homologací. Maximální zatížení náprav je 1020 kg (přední) a 1025 kg (zadní), což je uvedeno ve velkém technickém průkazu vozu. Dodává se s protiskluzovým klíčem, ocelové díly jsou pozinkované a pružiny mají práškový povrch.
Zobrazit méně
Stavitelné podvozky Golf 3
Výrobce:
JOM
Typ:
stavitelné podvozky
Značka vozu:
VW
Zobrazit více
Stavitelný podvozek JOM určený pro vozy VW Golf III (3) a Vento se škálou snižování 40-85 mm pro přední a zadní část vozu. Nabízí možnost individuálního nastavení a výškové úpravy. Aplikovatelný pro modely 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 a GTI. Certifikován TÜV.
Zobrazit méně
Zobrazit více
Výškově nastavitelný podvozek JOM Red Line pro VW Golf 3 (III) kromě Syncro a Variant má TÜV homologaci. Maximální zatížení náprav je 980 kg přední a 900 kg zadní. Ocelové části jsou pozinkované, pružiny mají kvalitní práškový lak. Součástí balení je protiskluzový klíč.
Zobrazit méně
Zobrazit více
Výškově a tuhostně stavitelný podvozek JOM pro VW Golf 3 (III - 1H) s výjimkou Syncro a Variant je opatřen TÜV homologací. Umožňuje nastavení tuhosti tlumičů v 16 úrovních pomocí šroubu "Perfomance Control" a disponuje maximálním zatížením náprav 980/900 kg. Pružiny jsou pokryty kvalitní práškovou barvou.
Zobrazit méně
Zobrazit kompletní nabídku Stavitelný podvozek
Jak vybrat stavitelný podvozek
Co je stavitelný podvozek
Stavitelný podvozek vznikl na základě poptávky maximální variabilností snížení. Výškově stavitelné podvozky jsou unikátní v tom, že je možné je skutečně po pouhých milimetrech nastavovat a ve výsledku tak dosáhnout tolik chtěného vizuálního efektu a funkčního kompromisu. Váš automobil tímto můžete doladit přesně podle vašich představ.
Podvozek musí splňovat mnoho předpokladů, což znamená, že občas jsou nutné kompromisy. Stavitelný podvozek totiž musí být plně funkční jak vrchní hraně snížení, tak na spodní hraně rozsahu. Jedině pak zůstanou zachovány jízdní vlastnosti automobilu.
Výškově stavitelné podvozky můžete libovolně nastavovat, iStock / Supersmario
Základní dělení
Stavitelný podvozek pro automobily lze v základu dělit na dvě kategorie, které se liší zásadními možnostmi v oblasti tlumičů. Jeden typ umožňuje nastavit tuhost tlumičů, druhý typ tuto možnost naopak nenabízí.
Bez nastavení
Stavitelný podvozek
JOM Red Line výškově stavitelný podvozek VW Golf 4 (IV - 1J) včetně Variant, kromě 4Motion
Stavitelný podvozek je z technického hlediska posuvná pružina pro sportovní tlumiče, což znamená, že samotný tlumič musí být konstruován tak, aby zvládl extrémní zatížení i ve chvílích, kdy bude podvozek na spodní hraně snížení. Z toho vyplývá, že jakýkoliv stavitelný podvozek bude vždy výrazně tužší než podvozek s pevně daným snížením. Jedná se o naprosto základní vlastnost zcela všech stavitelných podvozků, a to bez ohledu na výrobce.
Výhodou výškově stavitelného podvozku bez nastavení tuhosti tlumiče je jednoduchá konstrukce. Potěší také opravdu značná variabilita při snižování. Stavitelný podvozek si velmi snadno můžete upravit dle ročního období. Na příkladu uveďme, že pokud panují silnější povětrnostní podmínky, podvozek jednoduše snížíte. Mezi nevýhodami figuruje vysoká tuhost celého podvozku, která je dána fyzikálními vlastnostmi celé konstrukce daného podvozku. Zpočátku se musíte smířit též s komplikovanější montáží a nastavením.
S nastavením
Výškově stavitelné podvozky s úpravou tuhosti průtokem oleje v tlumiči se snaží namixovat přednosti stavitelných podvozků bez možnosti nastavení a sportovních podvozků. Každému majiteli dávají možnost zcela nastavit automobil z hlediska výšky a zcela řeší neduh univerzálnosti tlumiče. Po pouze drobných kompromisech vznikne stavitelný podvozek, který se dokáže chovat jako sportovní podvozek při nastavení jakékoliv výšky. Vše samozřejmě za podmínky, že bude vše správně instalováno a nastaveno.
Výškově stavitelné podvozky
MTS-Technik výškově stavitelný podvozek BMW 3 sedan (typ E46, 2.98-2.07) včetně Coupe / Cabrio / Touring kromě M3
Hlavními výhodami stavitelného podvozku s úpravou tuhosti průtokem oleje tlumiči jsou ve zmíněné kombinaci výhod klasického stavitelného podvozku a sportovního podvozku. Vše však vyžaduje skutečně profesionální montáž, a pokud celou akci svěříte do rukou nezkušenému člověku, může být výsledek dosti rozporuplný. Vše je navíc velmi složité a samotná instalace náročná, a to i z hlediska cenového.
Instalaci podvozku musí provést odborník, iStock / coolboysl55
Druh stavitelného podvozku | výhody | nevýhody |
---|
Bez nastavení tuhosti tlumičů | jednoduchá konstrukce, velká variabilita | vyšší tuhost, obtížnější instalace |
S nastavením tuhosti tlumičů | komplexní plusy i ze sportovního podvozku | velmi náročná montáž, vyšší cena |
Instalace
Popisovat zde instalaci kompletně nebudeme, a to z prostého důvodu – je velmi komplikovaná a provádět by ji měl dostatečně fundovaný odborník. Počáteční přípravné práce však můžete zvládnout sami. Stavitelný podvozek se vybírá dle výrobce vašeho automobilu, konkrétního modelového typu a taktéž druhu karoserie. Ještě důležitější jsou však při výběru váhové limity, které naleznete ve velkém technickém průkazu. Hodnoty najdete v sekci hmotnosti, kde budou čtyři různé hodnoty. První dvojice se týká přední nápravy, druhá dvojice zadní nápravy.
Ceny
Stavitelný podvozek se vyrábí jako unikátní pro různé automobily a dle toho se samozřejmě liší i výsledná cena.
- Například pro oblíbený automobil Škoda Octavia 1. generace se sada stavitelného podvozku pohybuje kolem hranice 6 000 Kč.
- Jen nepatrně dražší je stavitelný podvozek pro Volkswagen Gold 7. generace, zde si připravte přibližně 7 000 Kč.
- V případě stavitelného podvozku pro BMW řady 7 jde o částku 9 000 Kč. Obecně lze říci, že cena stoupá s tím, jak velký je daný automobil a samozřejmě i s tím, jak oblíbený je. S narůstající poptávkou může cena i příjemně klesnout.
Otázky a odpovědi
K čemu slouží stavitelný podvozek?
Stavitelný podvozek je v zásadě možné dostat na jakékoliv auto. Slouží k úpravě výšky automobilu, a to v drobných krocích, klidně po jednom milimetru. Zpravidla je v oblibě pro možnost snadno upravit estetičnost automobilu. Správné nastavení však může eliminovat odpor vzduchu v různých ročních obdobích.
Jak postupovat při rozhodnutí o využití stavitelného podvozku?
Pakliže se rozhodnete pro stavitelný podvozek, je nutné postupovat striktně a bez kompromisů. Stavitelný podvozek musí být plně kompatibilní s vaším typem vozu, pozor si dejte také na karoserii. Následně je nutné zjistit váhové limity, a to ve velkém technickém průkazu.