Tyč na shyby

Jednoduchý způsob, jak posilovat.

ca. 1 900 CZK
ca. 3 800 CZK
ca. 14 400 CZK
ca. 1 900 CZK

Jak vybrat tyč na shyby

  • Na trhu je spoustu typ hrazd
  • Důležité je také umístění hrazdy
  • Můžete cvičit doma, ale také na zahradě

Typy

Mezi nejznámější typy hrazd patří volně stojící hrazda, hrazda do zdi, venkovní hrazda, závěsná hrazda na žebřiny a dveřní hrazda.

Typy Specifikace
Volně stojící hrazda Multifunkční hrazda
  Podpěry k provádění přítahů a dipů
Hrazda do zdi Jednoduchá montáž a pevné uchycení
  Má cvičební vzdálenost 60 cm a šířku 120 cm
Venkovní hrazda Dá se ukotvit na dřevěné sloupy
  Může být celokovová hrazda i s podstavci
Závěsná hrazda na bradla Funkce 2v1
  Upravena pro Weight cvičení, kde lze cvičit i se závažím
Dveřní hrazda Nastavitelná délka
  Bez upevnění vruty

Umístění

Před koupí si pomyslete, kam chcete hrazdu umístit a kolik máte možnosti místa. Pečlivě si zaměřte všechny potřebné vzdálenosti a parametry. Jestliže uvažujete nad hrazdou do dveří a máte dřevěné zárubně, dejte si pozor na případné rozklížení a poškození dveří. Jestliže se vás tento problém netýká, je na místě ji zvolit. Jestliže naopak máte dřevěné zárubně, uvažujte nad koupí raději hrazdy do zdi. Pokud máte doma žebřiny, můžete uvažovat nad koupí závěsné hrazdy, kterou můžete kdykoliv sundat. Umístění:

Rozšíření stojanu
Capital Sports Dominante Edition Double Bar
  • Do zdi
  • Do stropu
  • Na žebřiny
  • Do dřevěných sloupů, jestliže chceme hrazdu venku
  • Mezi dveře

Umístění hrazdy by mělo probíhat tak, aby se člověk postavil, vzpažil ruce a v této poloze by měla být hrazda umístěna.

Víte, že…?

Jakmile budete hrazdu vybírat, je třeba se zaměřit na určité parametry. A to především na nosnost, kvalitu materiálu a velikost výrobku.

Posilovací stanice
KLARFIT HR 1100 posilovací stanice, Half Rack 2 J-háky, tyč na shyby, černá barva KLARFIT 4260509683456

Cviky

Dipy

Nebo tzv. tricepsové kliky na bradlech, pro posílení tricepsů. Jde o skvělý a jeden ze základních cviků. Dipy jsou o něco jednoduší na provedení než například shyby. Je dobré zapojit do cvičení odporové gumy. V tomto případě je lepší volit menší odporové gumy. U žen by to mělo být méně než polovina vlastní hmotnosti. U můžu maximálně okolo 30 kg odporu.

Shyby

Shyby se dělí na shyby nadhmatem (Pull-ups) a podhmatem (Chin-ups).
Pull-ups:

  • rozvíjí se primárně zádové svalstvo
  • úzký úchop zapojuje hlavně střední část zádového svalstva
  • klasický úchop na šířku ramen – zapojuje rovnoměrně střední i vnější část
  • široký úchop – zapojena je hlavně vnější část zádového svalstva
Pro náročné
Capital Sports tremenda, stojan, lanovod, tyč na shyby, bezpečnostní jistič (spotter) Capital Sports 4260435919582

Chin-ups:

  • rozvoj bicepsů
  • oblíbené u začátečníků
  • jednoduší než nadhmatem

Široký úchop

Vypadá tak, že dáte ruce při přítahu daleko od sebe, pracovat budou především svalové partie na zádech.

Dvojitá
Capital Sports Dominante Edition Double Bar 168, dvojitá tyč na shyby, 168 cm (Domiante Edition)

Střední úchop

Pracuje na šířku ramen, při tomto úchopu se váha rozprostře mezi záda a paže.

Úzký úchop

Pracuje méně než na šířku ramen. Váhu tahají z převážné části paže.

Správnost cviků

Správná technika shybů je při cvičení velice důležitá.

  • Hlavu držet nahoře, nezaklánět a ani nesklánět
  • Ramena se širokým úchopem
  • Rovné a zároveň volné držení těla
  • Pozor na houpání
  • Nepřehýbejte se

Rozcvička

Rozcvička před cvičením je stejně důležitá, jako cvičení samotné. Jestliže byste se správně nerozcvičili, mohlo by hrozit natažení či natržení svalu. Důležité je rozehřátí celého těla, stačí lehkým kardiem. Dále postupujte od rotace hlavy, až po protažení dolních končetin.

Využití

Především využití venkovních hrazd slouží k rozmanitému stylu posilování. Hrazdy jsou kotveny kovovými tyčemi v zemi. Může být pouze jedna posilovací tyč nebo můžete mít udělanou tzv. dráhu. Tohoto druhu jste si mohli všimnout na workoutových hřištích, které oplývají daleko více možnostmi, jak cvičit. Patří mezi nejlevnější alternativu posiloven.

Nosnost

Nepřišroubovaná tyč unese 100 kg, přišroubovaná 120 kg. Hmotnost těchto tyčí má převážně okolo 1,25 kg. Tyče zhotovené na zakázku jsou poměrně stabilnější a bytelnější, než tyče mezi dveře. Hrazdy mají vyšší nosnost než vaše zdi. Dbejte tedy na řádné ukotvení těchto tyčí.

Materiál

Tyč na shyby by měla být vyrobena z kvalitní chromové oceli. Mezi doplňkový materiál může patřit guma proti skluzu rukou. Když srovnáme výhody a nevýhody klasické hrazdy do dveří a výrobou posilovací tyče na zakázku, tak zhodnotíme především kvalitu materiálu a také její nosnost.

Cena

  • Od 250 Kč – hrazda do dveří, vysunovací
  • Od 800 Kč – hrazda do dveří, 100 cm
  • Od 1 500 Kč – hrazda mezi zdi vyrobená na zakázku

Otázky a odpovědi

Jak vybrat tyč na shyby?

Výrobků na cvičen shybů je spousta, tyč je poměrně jedna z tech levnějších variant. Záleží zda se rozhoduje vybrat tyč vyhotovenou vám na míru či klasickou hrazdu do dveří.

Pro koho je cvičení určeno?

Cvičení je vhodné jak pro muže, tak i ženy. Každý cvičí dle svých schopností a dovedností. Cvičení mohou trénovat i děti, ale vždy pod dohledem a nesmí se přepínat, je to spíše v rámci „opičí“ dráhy.

Různé typy produktů porovnejte zde.